Nutnost provázat komunikaci interních systémů společnosti s produktem třetí strany není nijak ojedinělá. Naše elegantní cloudové řešení pro Raiffeisenbank CZ staví na AWS serverless službách, konceptu GitOps a na standardu Infrastructure as Code.

infrastruktura
spravovaných serverů
GitHub Action
prostředí

„Dodané řešení integrační komponenty je spolehlivé a bezúdržbové. Kvalitu dodávky umocňuje fakt, že na tuto komponentu nebyl reportován žádný defekt.“
Filip Kňažko, IT Project Manager, Raiffeisenbank CZ
Jak integrovat Salesforce s interními systémy Raiffeisenbank | ORBIT

Salesforce volá Raiffeisenbank, ozvěte se

Salesforce je cloudová platforma zaměřená na řízení vztahů se zákazníky (CRM). Stejně jako jiné společnosti ji i Raiffeisenbank CZ (RB) využívá k centralizaci informací o zákaznících a k optimalizaci obchodních procesů.

Kvůli zvýšení efektivity a úspoře rutinních činností potřebovala RB integrovat Saleforce (SF), který je hostovaný přímo u dodavatele, s interními bankovními systémy.

Cílem projektu bylo vytvořit pro RB integrační logiku postavenou na AWS službách, která tuto komunikaci mezi SF a interními aplikacemi zprostředkuje. Významně se tím uspoří čas a odstraní nutnost provádět manuální úkony.

Jak integrovat Salesforce s interními systémy Raiffeisenbank | ORBIT

Realizované řešení

Při projektu jsme dodávali celé řešení na klíč, tj. vytvořením architektury a implementací počínaje přes automatizaci nasazení až po zpracování dokumentace a školení pracovníků RB.

Základem naší architektury bylo vybudování komunikačního tunelu, díky kterému může Salesforce „volat“ RB. Využili jsme službu AWS PrivateLink, která umožňuje propojit dva na sobě nezávislé AWS účty. Komunikace dále probíhá přes síťovou infrastrukturu až do lambda funkce, která volání ze Salesforce transformuje do standardu vyžadovaného interní aplikací RB a doručí jí ho.

Schéma projektu: Salesforce volá Raiffeisenbank | ORBIT

Schéma projektu: vlevo Salesforce, vpravo interní systémy RB, uprostřed zjednodušená ukázka integrace

Základní stavební kameny našeho řešení:

  • Definici prostředí jsme napsali pomocí AWS CloudFormation.
  • Integrační logiku pro SF jsme napsali jako cloud native aplikaci.
  • Vše je současně vytvořeno ve standardu Infrastructure as Code (IaC), který šetří mnoho času s psaním kódu a má další výhody (viz dále).
  • Kompletní nasazení probíhá zcela automatizovaně v souladu s konceptem GitOps.
  • Celé řešení je plně cloudové, postavené na AWS serverless službách (minimální náklady, minimální správa apod.).
Automatizovaný deployment pomocí pipeline | ORBIT

Chce-li zákazník řešení nasadit v novém prostředí, stačí spustit action, která řešení automatizovaně nasadí v novém účtu. Nasazení typicky probíhá od nejnižšího prostředí po nejvyšší (s ostrým provozem).

A co kdybychom chtěli volat z banky do Salesforce?

Původně projekt počítal pouze s jednosměrnou komunikací SF → RB. Po odsouhlasení podoby architektury jsme dostali dodatečný požadavek, abychom umožnili také komunikaci RB → SF. Díky využití cloudových služeb nešlo o zásadní problém a změnu jsme implementovali prakticky obratem.

V mezičase byl také stanoven nový standard pro DevOps a pipeline a to GitHub Actions. V původní architektuře jsme přitom dodali AWS CodePipeline, kterou bylo nyní nutné upravit podle GitHub Actions a standardů RB.

Oba dodatečné požadavky se nám podařilo implementovat do již existujícího řešení.

„Celé řešení je postavené na serverless platformě, která nevyžaduje údržbu a namísto zákazníka se o ni stará AWS.“
Filip Kamenář, Cloud Consultant, ORBIT

Univerzální řešení nejen pro Salesforce

Raiffeisenbank CZ jsme dodali integrační logiku, kterou je možné nasadit do libovolného množství prostředí v samostatných AWS účtech. Integrace nyní bance zprostředkovává komunikaci mezi široce využívaným nástrojem Salesforce a jejími interními systémy.

Naše řešení je plně cloudové, bezúdržbové a s automatizovaným deploymentem. Princip řešení je současně univerzálně uplatnitelný v podobných situacích i v dalších společnostech.